РОБОТА З БАТЬКАМИ

                             2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК



                            Добрі поради батькам! 

 
 
 
 


Консультація для батьків  «Ваші помічники – книги»
        Дитина – маленький дослідник, допитлива істота, її цікавить усе, з чим вона зустрічається. Книга – перший вихователь маленької дитини, вона пояснить, що добре, а що погано. Книга впливає на всі сторони особистості. Збагачує дитину як розумово, так і духовно.
Що читати дитині в сім′ї?  Як правильно підібрати книжку для читання?
·      В підборі дитячих книжок потрібно бути обережним, обов’язково враховувати вік та індивідуальні особливості психічного розвитку дитини.
·      Не можна купувати одразу багато книжок, а якщо ви придба­ли хороші книжки, то не читайте їх усі підряд дитині, поки вона добре не засвоїть попередніх.
         Першими книжками дітей 3—4-х років є книжки-картинки. Спочатку це просто альбом-книжка, а пізніше — з короткими віршо­ваними підписами під малюнками. Яскраво оформлені книжки-ширми захоплюють дитину, вона називає словами знайомі пред­мети. Доступні дітям цього віку і казки про тварин, такі як «Колобок», «Три ведмеді» Л. Толстого, «Ріпка» (народна казка в обробці І. Франка), «Рукавичка», «Коза-дереза» (україн­ські народні казки),  «Козенята і вовк».
   На п'ятому році життя дітям доступні складніші художні твори і за змістом, і за формою: оповідання Н. Калініної «Про сніговий колобок»; українські народні казки: «Ко­лосок», «Солом'яний бичок», «Лисичка з качалочкою» (російська народна казка), «Заєць та їжак» братів Грімм, «Червона ша­почка» Ш. Перро, «Двоє скупих ведмежат» (угорська народ­на казка), твори Лесі Українки «Літо краснє минуло», «На зе­леному горбочку»
   У дітей старшого дошкільного віку з'являються найрізно­манітніші пізнавальні інтереси. Їх цікавить, як виникла людина, чому зірки падають, чому змінюється день на ніч, як живуть люди за межами нашої країни, які бувають професії та ін. У стар­ших дошкільників стійкіша увага, їм доступні порівняно великі за розміром художні твори, на півгодини читання. Старшим дошкільникам можна читати про такі події і явища, яких вони ще не бачили в своєму житті і не чули про них: минуле життя нашої  країни,   праця  дорослих,  про те,   як виготовляються  різні  речі
   Коли читати дітям? Дуже важливо визначити час для чи­тання книжок дитині. Читання — це серйозна справа.
         Найкраще читати художні твори в ранкові години, після сніданку, вдень перед обідом (за годину-півтори) та в другій половині дня, після денного сну (від 16 до 18 години). У цей час дитина найбільш працездатна, охоче слухає дорослих, доб­ре сприймає і розуміє зміст.
         Як читати дітям?
·       Дошкільникові ніколи не можна читати підряд кілька оповідань або розповідати 2—3 казки: він за один раз не може сприйняти і засвоїти більш як один твір. Так, дітям четвертого року життя рекомендується читати протягом 8—10 хв, шостого року життя — 15—20 хв, сьомого року життя — 25—ЗО хв.,
·        Перш ніж читати, слід за допомогою бесіди з'ясувати, чи все знайоме дитині в творі, як вона розуміє окремі слова і вирази, як усвідомлює назву. Малюкам слід обов'язково читати назву художнього твору і прізвище автора, від старших дошкільників вимагається запам'ятати прізвище письменника, знати відомих письменників та їхні твори. 
                        Поради батькам

·        Книжка допоможе сформувати у дітей кращі моральні якості, основи матеріалістичного світогляду, виховати патріотичні та інтернаціональні почуття.

·        Цікава книжка — це велика радість для дитини! Не позбав­ляйте її цієї радості, стежте за новими виданнями дитячих книжок, поповнюйте ними сімейні дитячі бібліотечки.

·        Розучуйте з дітьми вірші. Це виховає у них любов до пое­зії, сприятиме розвитку поетичного слуху, виразної мови.

·        Влаштуйте куточок книжки, періодично влаштовуйте виставки книжок, присвячених творам одного письменника, до свят, суспіль­них подій.

·        Не забувайте розповідати дітям про письменника, стиму­люйте дитину пригадати прізвище письменника, назву твору, вірша. Дитина повинна знати, якого народу є прослухана казка (українська, російська, естонська, ненецька тощо).

·        Вчіть дитину бережно поводитися з книжкою. Вона повин­на бути цілою, чистою. Брати її можна тільки чистими руками, розглядати на столі, не писати на ній, не малювати, завжди клас­ти на місце, своєчасно ремонтувати. 

Консультація: "Користь та шкода солі"

 INCLUDEPICTURE "https://d3d173w0vohr0k.cloudfront.net/ua-ua/articles/cb80f896a8fe339b13875a05cee3d629/8c28da5d64d446de5379dfbfe1e2de26.png" \* MERGEFORMATINET 

         Сіль – це невід`ємна частина практично будь-якої страви. Щодня кожна людина використовує сіль у харчуванні. Проте слід робити це збалансовано,  знаючи про користь та шкоду солі для організму. Суперечки з цього приводу  не вщухають.

        Користь солі  Сіль переважно складається з 93-99% хлористого натрію. Це один із найголовніших елементів, який приймає участь у всіх біохімічних процесах організму, причому на рівні клітин. Унікальна спеція підсилює смак їжі, допомагає передавати нервові імпульси, підтримує тонус м`язів.  І саме головне – натрій приймає участь у підтриманні водно-сольового та кислотно-лужного балансу організму та виробленні шлункового соку. Якщо натрію недостатньо, то  людина втрачає воду, і може виникнути такий стан, як гіпонатріємія (концентрація натрію в плазмі знижується до рівня менше ніж 135 ммоль/л).  Вона призводить до серйозних порушень з боку серцевого ритму, зниження артеріального тиску, у важких випадках –  до  сплутаної свідомості, судом та непритомності. Сіль може містити в невеликих кількостях кальцій, калій, залізо, цинк та йод. Тому це частково компенсує потребу організму в них. Є гарним консервантом, так як пригнічує ріст бактерій у  харчових продуктах. Тому відмовлятись повністю від солі не варто.

        Шкода солі   При перевищенні рекомендованої денної норми вживання солі (більше 5 грам) натрій накопичується в тканинах, формуються набряки, підвищується артеріальний тиск. Це супроводжується спазмом судин, загальмуванням  обмінних процесів в організмі, кисневим голодуванням.  Виникає ризик розвитку інсультів та  інфарктів. Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) давно б҆`є на сполох: у світі зростає кількість інсультів та інфарктів. Їх головна передумова – гіпертонія, а одна з провідних причин останньої – зловживання сіллю.

Надлишок натрію  може сприяти розвитку таких хвороб, як ожиріння, остеопороз, катаракта, глаукома, атеросклероз судин, рак шлунку тощо.

Відвикати від солі треба повільно, замінивши її іншими спеціями – сушений часник, чебрець, петрушка, базилік, кінза, сок лимону чи лайма можуть бути  гідною заміною солі. Але найкращою альтернативою є морська капуста,  яка містить безліч поживних речовин.

Ще раз  наголошуємо, уникнути або полегшити перебіг ряду захворювань можна простим обмеженням  –  ВООЗ рекомендує вживати  не більше 5 грамів (1 чайна ложка) солі  на добу (з урахуванням солі, яка міститься у всіх спожитих продуктах харчування).

                Безпека життєдіяльності дітей у весняний період. 

 


  

Запобігання поширенню ГРВІ та гострої респіраторної 
хвороби COVID - 19

Запобігання дитячого травматизму під час ожеледиці! 

Правила поведінки під час ожеледиці 

Щоб зменшити ризик травм в ожеледицю дотримуйтесь таких порад:

• ходіть не поспішаючи, ноги злегка розслабте в колінах, ступайте на всю підошву;

• при порушенні рівноваги швидко присядьте, це найбільш реальний шанс утриматися на ногах;

• падайте в ожеледицю з мінімальним збитком для свого здоров’я. Відразу присядьте, щоб знизити висоту. У момент падіння стисніться, напружте м’язи, а доторкнувшись до землі, обов`язково перекотіться - удар, спрямований на вас, розтягнеться і втратить свою силу при обертанні;

• не тримайте руки в кишенях - це збільшує можливість не тільки падіння, але і більш важких травм, особливо переломів;

• обходьте металеві кришки люків. Як правило, вони вкриті льодом. Окрім того, вони можуть бути погано закріплені, що додає травмувань;

• не прогулюйтеся з самого краю проїжджої частини дороги. Це небезпечно завжди, а на слизьких шляхах особливо;

• не перебігайте проїжджу частину дороги під час снігопаду та в ожеледицю. Пам`ятайте, що в ожеледицю значно збільшується гальмівний шлях машини, і падіння перед автомобілем, який рухається, призводить, як мінімум до каліцтв, а, можливо, й до загибелі;

• не виходьте без потреби на вулицю, якщо ви слабкі та неспритні. Зачекайте, поки не приберуть сніг і не розкидають пісок на обмерзлий тротуар;

• якщо ви впали і через деякий час відчули біль у голові, нудоту, біль у суглобах, якщо утворилися пухлини, терміново зверніться до лікаря, інакше можуть виникнути ускладнення з поганими наслідками.

                              

                     

  

                                        

Щоб не сталося біди, пам'ятати слід завжди: 

Правила користування природним газом

  

   Веселих та безпечних свят! 

              

  

                                                Безпека взимку 

 

  

 


     


13 листопада - всесвітній день доброти! 





День здорового харчування









                Прості поради для батьків

1. Спілкуйтеся зі своєю дитиною. Підтримуйте в ній віру в себе: говоріть дитині тільки правдиві речі, давайте тільки правильні відповіді.

2. Говоріть з дитиною відверто про ваш і власні почуття.

 3. Уважно прислухайтесь до того, що говорить дитина і як вона це говорить, чи відчувається тривога, страх, занепокоєння.

 4. Не припиняйте запевняти свою дитину: «Ми разом. Ми піклуємося про тебе і будемо це робити».

5. Торкайтеся дитини, обнімайте її частіше. Хай дитина відчуває ваше піклування і близькість не тільки на словах. Не бійтеся зайвий раз обійняти дитину, потримати її за руку, зробити масаж або покласти руку на плече. Позитивні тілесні контакти дуже корисні для зняття напруги.

6. Ви маєте бути готовими до «нечемної», «дивної», «агресивної» поведінки дитини.

7. Не говоріть: «забудь це», «викинь з голови». Ні в якому разі не соромте дитину і не винуватьте в тому, що сталося.

8. Спостерігайте за дитиною під час гри. Часто саме в грі дитина виявляє свої почуття: страх, агресію, тривогу і т. д., які не виявляються в інший час.

 9. Сприяйте іграм, які знижують напруження. Найбільше для цього підходять ігри з піском, водою, глиною, малювання (особливо фарбами), активні ігри (танці, спорт).

 10. Підготуйте банк ігор, в які ви можете грати разом і регулярно, намагайтеся приділяти для цього один і той же час

Рекомендації для батьків 
«Сенсорний розвиток — удома»
 
Сенсорний розвиток дитини — це важливий та значущий процес для гармонійного розвитку дитини. Як же організувати його вдома? Даємо вам кілька порад щодо того, у які ігри без особливих витрат можна пограти з дитиною вдома.
1. Коли дитина йде мити руки, спитайте її, які в неї зараз руки та які вони стануть потім. Заохочуйте малюка використовувати слова «сухий», «мокрий».
2. Гра «Саморобні пазли». Розріжте на 3, потім на більшу кількість частин, будь-яку предметну картинку, листівку. Спочатку запропонуйте дитині зібрати її за зразком, а потім — самостійно.
3. Гра «Заклей дірки». Візьміть будь-яку картинку, листівку, світлину з журналу, книги (зображення має бути зрозумілим дитині), виріжте з неї квадрати, круги, трикутники. Наклейте картинку (з дірками) на аркуш білого паперу та запропонуйте дитині закрити на картинці «білі плями» фігурами, які з неї вирізані.
4. Гра «Вгадай, що я роблю?». Запропонуйте дитині здогадатися, які дії ви виконуєте. Покажіть без слів, як ви вмиваєтеся, чистите зуби тощо, а дитина нехай називає дії. Потім поміняйтеся ролями.
5. Гра «Помалюємо». Наклейте на чистий аркуш паперу зображення предметів, тварин і попросіть дитину з’єднати їх лініями.
Інше завдання: прикріпіть аркуш до столу й покладіть на нього кубик, а потім попросіть малюка штовхати цей кубик олівцем. Олівець залишає на папері слід — покажіть його малюкові.
6. Гра «Що це?». На прогулянці, після шумних ігор, присядьте з малюком на лавку й спробуйте пограти в таку гру. Оберіть три будь-які предмети, наприклад травинку, маленький камінець та листок. Нехай малюк візьме один із цих предметів і водить ним угору та вниз по вашій руці доти, поки ви із заплющеними очима не визначите, що це за предмет. Тепер черга малюка заплющити очі. А ви оберіть який-небудь предмет і водіть ним по руці. Малюк повинен відгадати, що ви обрали.
7. По дорозі з дошкільного закладу зверніть увагу дитини на колір неба, форму хмаринок; розгляньте осіннє листя, як іскриться на сонці сніг тощо.

Важливі посильні справи, у яких вам може допомогти дитина :

q  Поливати квіти ;

q  Годувати тварин ;                              

q  Гуляти із собакою  ;

q  Складати свої іграшки, або речі ;

q  Прати шкарпетки ;

q  Мити посуд (малята можуть мити ложки й мисочки) ;

q  Пилососити ;

q  Складати речі до пральної машини ; 

q  Нести неважку сумку з магазину ;

q  Допомагати мамі готувати ;

q  Допомагати татусеві щось лагодити ;

q  Підмітати ;

q  Протирати пил ;

q  Прибирати посуд зі столу ;

q  Готувати вітальні листівки до свята ;

q  Готувати просту страву самостійно (під наглядом дорослих) ;

q  Прикрашати будинок до свята ;

q  Поливати рослини на присадибній ділянці ;

q  Збирати урожай овочів, або фруктів ;

Опікуватися молодшим братиком (сестричкою) – погодувати, розказати казочку, розважити 

Консультація для батьків «Допоможи мені зробити це самому» 
 
«Допоможи мені зробити це самому» — таке гасло методики Марії Монтессорі. Саме її ідеї дали поштовх для розвитку сенсорного виховання дітей. Кожна дитина — це унікальна, неповторна особистість. І в кожній дитині від природи закладена внутрішня потреба пізнавати навколишній світ. Дорослому потрібно лише своєчасно забезпечити необхідні умови для цього, а саме:
— створити розвивальне середовище, дібравши об’єкти для вивчення;
— не заважати дитині самостійно оволодівати знаннями, допомагаючи лише в разі потреби або якщо вона сама попросить допомоги.
 
Іноді малюка можна порівняти з ліліпутом у країні велетнів: більша частина цікавих для нього речей йому недоступна. Крім того, він іще не пристосувався до незнайомого світу: в нього погана координація рухів, він не впевнений у собі й не завжди знає, що робити з предметами, які його оточують. Завдання дорослих — допомогти дитині адаптуватися, підготувати для цього умови.
 
«Світ сповнений запахів та кольорів»: від народження дитини до 5 років — період активного чуттєвого, сенсорного розвитку.
У цей період дитина особливо здібна до сприйняття кольору, форми, розмірів предметів, навколишніх звуків. Спочатку інформацію про світ вона отримує через тактильні відчуття, запахи. Потім переважаючими джерелами інформації стають зір та слух. Дитина запам’ятовує зовнішній вигляд предметів, упізнає знайомі їй зображення. Усі рекомендовані для цього віку розвивальні іграшки створені з урахуванням зазначених особливостей.
Розвитку основних органів чуття малюка можна й треба сприяти. Дорослі повинні надати дитині якомога більше об’єктів для вивчення. Щоб активно розвивалися зір, слух, органи чуття, потрібно придбати різноманітні посібники й предмети. Предмети повинні мати різноманітну форму й бути зроблені з різних матеріалів.
Навчіть дитину розрізняти температуру, торкаючись льоду, металевих предметів, нагрітих на сонечку каменів, занурюючи руки в теплу воду. Розвивайте «баричне» відчуття — уміння відчувати різницю у вазі, зважуючи в руці чи на іграшкових вагах важкі та легкі предмети. Навчайте малюка порівнювати предмети (палички, іграшки, стрічки тощо) за висотою та довжиною. Знайомте його з різноманіттям відтінків кольорів, звуків, запахів. Учіть дитину знаходити предмети того кольору, який ви їй називаєте.
 Гра на музичних інструментах допоможе їй навчитися розрізняти їхнє звучання.
Нюхаючи «чарівні» флакончики, у яких лежать спеції, кава, чи бавовняні тампони з усілякими ароматами, дитина познайомиться з різноманіттям запахів.
Придбайте дитині або зробіть самі конструктори, кольорові башточки, циліндри, пірамідки, тактильну ковдру.
Фантазуйте, вигадуйте для малюка іграшки, які розвивають його, а не дають готові рішення, надавайте дитині повну свободу для задоволення її цікавості!


Популярні дописи з цього блогу